تمام من

این بلاگ دست کم این فایده را برای من داشته که از نهاد جهان سومی و از سرنوشت شومی که در آن نهفته بودم ژرفتر آگاه شوم.

تمام من

این بلاگ دست کم این فایده را برای من داشته که از نهاد جهان سومی و از سرنوشت شومی که در آن نهفته بودم ژرفتر آگاه شوم.

کتاب می خواندم ، کتاب

نمی شود گفت تراژدی ، چرا که تراژدی هیچ وقت برای جوانی به سن من اتفاق نمی افتد ، بلکه نمایش مضحک بی رحمانه .


تازه پا گذاشته بودم توی نوزده سالگی.


 در واقع این محصول حماقت جوانی خام بود.
==============================================
گاهی اوقات مردم درباره ی مریضی ای حرف میزنند که در دوران بچگی گرفته اند و به آنها وقت داده که چیزهای زیادی بخوانند یا زبانی بیاموزند ، یا می گویند که بعد از حادثه ای وحشتناک چه طور مهارتی به دست آورده اند.
همین طور بود. یاد گرفته بودم که با عقل خودم زندگی کنم : جان به در ببرم ، به غریزه ام اعتماد کنم و تودار باشم.
می دانستم زندگی ام جای دیگری است.
از آن به بعد با هیچ کس درباره جزئیات زندگی ام صحبت نکردم. شاید تحملش را نداشتم. اوایل غر میزدم:«بدترین سال زندگی ام» اما همچنان که زمان می گذشت معتقد می شدم که آن سال ، به خاطر تمام بد بختی هایش، سال بزرگی بود. در مورد چنین جریاناتی دیگران بسیار نوشته اند اما باید خودم آن را زندگی می کردم ، تا درکش کنم ، تا بفهمم که رنج میتواند تسکین دهنده باشد ، که خاطره ی درد خود میتواند دردکش باشد ، آن سال تمام زندگی مرا آسانتر کرد.

نظرات 18 + ارسال نظر
مهر 4 مرداد 1387 ساعت 02:40 http://Doayam.Blogsky.com

سلام دارید کم کم درونا رشد میکنید مبارکتان باشد! دلشاد باشید!

پویا 4 مرداد 1387 ساعت 12:23 http://ravabet.blogsky.com

زیبا بود . درود بر شما . روز به روز بهتر هم می شه .
وبلاگتون عالیه و خیلی به دلم نشسته و دلم می خواد که اگه موافق باشید باهم تبادل لینک داشته باشیم .
نمی دونم اگه موافقید ما رو با نام ۩۞۩ لوازم خنده و شوخی ۩۞۩ به لینکهاتون اضافه کنید . چون من دلم نمی خواد که با اسمی لینکتون کنم که شاید خوشتون نیاد بنابراین منتظر می مونم تا شما خودتون بهم بگید که با چه عنوانی شما رو اضافه کنم . من منتظر پاسخ شما هستم .

پویا 4 مرداد 1387 ساعت 12:27 http://ravabet.blogsky.com

زیبا بود . درود بر شما . روز به روز بهتر هم می شه .
وبلاگتون عالیه و خیلی به دلم نشسته و دلم می خواد که اگه موافق باشید باهم تبادل لینک داشته باشیم .
نمی دونم اگه موافقید ما رو با نام ۩۞۩ لوازم خنده و شوخی ۩۞۩ به لینکهاتون اضافه کنید . چون من دلم نمی خواد که با اسمی لینکتون کنم که شاید خوشتون نیاد بنابراین منتظر می مونم تا شما خودتون بهم بگید که با چه عنوانی شما رو اضافه کنم . من منتظر پاسخ شما هستم .

الهه 4 مرداد 1387 ساعت 23:18

سه خط آخرش فوق العادس
هممون تجربه کرده بودیم ولی نگفته بودیم
نه؟

ممنونم که به وبلاگم سر زدن...شاد باشید...«من در این خانه به گمنامی نمناک علف نزدیکم»....التماس دعا

ممنونم که وبلاگم سر زدین...«من در این خانه به گمنامی نمناک علف نزدیکم»....التماس دعا

نگار 7 مرداد 1387 ساعت 02:33 http://noghrefam.blogfa.com

سلام خوبی؟
خوب بود خوشحال میشم به منم سر بزنی

منصوره 9 مرداد 1387 ساعت 22:03 http://fasleno.blogsky.com

خوبه که سال بد، آخری هم داشته باشه....

زیبا بود
ممنون که سر می زنی
و
شاد باشی!

دختر حوا 14 مرداد 1387 ساعت 02:12 http://8saniye.blogsky.com

اگه ip مو نمی شناسین یه سرم به ما بزنین ممنون می شیم...

آروین 14 مرداد 1387 ساعت 15:05

حالا چطوری... بهتری یا نه
این سالی که میگی سال اول دانشجوئی نبود؟

محمد رضا 15 مرداد 1387 ساعت 01:10

..سختی و قرار گرفتن انسان در سختی در وهله ی اول بد رنج آور و غیر قابل تحمل است...هر لحظه دوست داری زودتر آزاد شوی
ولی پس از مدتی در خواهی یافت که رنج میتواند تسکین دهنده باشد ، که خاطره ی درد خود میتواند دردکش باشد.

مهر 15 مرداد 1387 ساعت 01:41 http://Doayam.blogsky.com

سلام دوباره ممنون که سرزدید دلشاد!

تا ذره ای ازمحبت غیرخدا در دل باشد

محال است انسان به چیزی از

اسرار الهی دست یابد.

شیخ رجبعلی خیاط

لیلا 16 مرداد 1387 ساعت 12:06

دیروز تصورم از مروز اینگونه نبود
برای فردا باید کاری کنم...
سر بلند باشی

منصور 25 مرداد 1387 ساعت 01:10

سلام
امشب اولین باری بود که وقت کردم به وبلاگتون سر بزنم خوشحالم که اینقدر جالب بود ظاهرا موفق هستید با آرزوی موفقیتی افزون تر.

دختر حوا 28 مرداد 1387 ساعت 10:57 http://8saniye.blogsky.com

هر دفعه سر می زنم بلکه آپ کرده باشین
ولی...
خیلی سرت شلوغ...

احمد 29 مرداد 1387 ساعت 15:26


در واقع این محصول حماقت جوانی خام بود

منصور 17 شهریور 1387 ساعت 21:49

دچار باید بود.................................................................................................................................................................................................................................................................................................!!!!!!!!!

میشناسیم 17 شهریور 1387 ساعت 21:55

البته کاملا درسته مردم گاهی اوقلت در مورد مریضی ای حرف می زنند که ....
ولی تو کل سال مریضی
اصلا کلا مریضی بهتر بگم مرض داری بهتر تر بگم بیماری یه بیمار روانی و اورژانسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد